تیتانیوم

تیتانیوم بدلیل مقاومت به خوردگی بالا، نسبت استحکام به وزن بسیار بالا و همچنین خواص منحصر بفردی که دارد، کاربرد های فراوانی در بخش های مختلف صنعتی دارد. متال پارس تیتانیوم را بصورت ورق، لوله، میلگرد و اتصالات تیتانیوم عرضه می نماید. در زیر توضیخاتی در این خصوص داده شده است:

موضوعاتی که در ادامه با شما همراه خواهیم بود:

تیتانیوم     Titanium

بر مبنای استاندارد ASTM تیتانیم و آلیاژهای آن به گریدهای مختلفی دسته بندی می شوند. گریدهای 1 الی 4 تقریبا غیرآلیاژی بوده و نسبتا خالص می باشند. که از بین آنها گرید 2 بیشترین کاربرد را (زمانی که مقاومت به خوردگی بالایی نیاز باشد) دارد. آلیاژهای تیتانیم بدلیل نسبت استحکام به وزن بالا مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون بالا در صنایع مختلف بصورت وسیع مورد استفاده قرار می گیرند. از مهمترین آلیاژهای تیتانیم می توان به آلیاژ Ti-6Al-4V اشاره کرد که به تیتانیم گرید 5 معروف است.

متال پارس مقاطع تیتانیومی را از قبیل لوله تیتانیوم، ورق تیتانیوم و میلگرد تیتانیوم را با سایزهای مختلف عرضه می نماید.

میلگرد تیتانیوم متال پارس
میلگرد تیتانیوم متال پارس

تیتانیوم گرید 2

تیتانیوم گرید 2، با دارا بودن مقاومت بالا در برابر خوردگی و دمای بالا، در بسیاری از صنایع مانند صنایع هواپیمایی، دریایی، پالایشگاهی و داروسازی به کار می‌روند.

ترکیبی از استحکام مطلوب، قابلیت فرم دهی و جوشکاری عالی و همچنین مقاومت به اکسیداسیون بالا از ویژگی های تیتانیوم گرید 2 می باشد. بیشترین کاربرد آن در مبدل های حرارتی، ساخت فلنچ ها، شیرآلات، پمپ ها و … می باشد.

تیتانیوم گرید 2 دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی است. تیتانیوم یک فلز با خاصیت پاسخگویی شیمیایی مناسب است و می‌تواند در برابر اکسیداسیون و تماس با مواد شیمیایی مقاومت نشان دهد. این ویژگی‌ها آن را به یک ماده مناسب برای استفاده در صنایع شیمیایی، نفت و گاز، فرآیندهای حفاری، صنایع دریایی و ساخت و ساز می‌کند.

تیتانیوم گرید 2 دارای لایه اکسیدی محافظ است که به آن اجازه می‌دهد تا در برابر آلودگی‌های شیمیایی و تاثیرات محیطی مقاومت نشان دهد. همچنین، مقاومت تیتانیوم به طولانی شدن و شکنندگی در مقابل خوردگی نسبت به برخی فلزات دیگر مانند انواع استیل بالاتر است.

توجه داشته باشید که خوردگی ممکن است در صورت تماس با ترکیبات شیمیایی خاص یا در شرایط خاصی، مانند دما و فشار بالا، اتفاق بیفتد. بنابراین، در صورت نیاز، همواره باید شرایط کاربرد و ماده شیمیایی مورد نظر را بررسی و از انتخاب صحیح ورق تیتانیوم گرید 2 مطمئن شوید.

کالای مهندسی را از متخصصین آن خرید نمائید – متال پارس metalpars.com
ضمانت قیمت و کیفیت – متال پارس
جهت آگاهی از قیمت ورق، میلگرد،لوله و نبشی تیتانیوم و ارائه مشاوره تخصصی با ما تماس حاصل فرمائید – متال پارس

تیتانیوم گرید 5 (Ti6Al4V)

تیتانیوم گرید 5 به عنوان مهمترین و پرکاربردترین آلیاژ تیتانیوم شناخته می شود.

از مهمترین ویژگی این آلیاژ، می توان به خواص مکانیکی، استحکام  و مقاومت حرارتی بسیار بالا اشاره نمود.

با توجه به اینکه استحکام بالای دارد لذا فرم پذیری آن به نسبت تیتانیم گرید 2 بسیار پایین تر است.

این آلیاژ قابلیت عملیات حرارتی داشته و جوش پذیری آن مناسب می باشد.

 تیتانیوم گرید 5 در چه جاهایی کاربرد دارد؟

مهمترین کاربرد آن در صنایع هوافضا و ساخت تجهیزاتی نظیر بدنه هواپیماها، پره های توربین پوسته موتور موشکها و… است.

معمولا در مواقعی که نیاز به مقاومت به خوردگی می باشد از  تیتانیوم گرید 2 استفاده می شود. و زمانی که نیاز به استحکام به وزن بالا می باشد الویت با  تیتانیوم گرید 5 می باشد.

سوالات متداول

متال پارس چه مقاطعی از تیتانیوم را عرضه می کند؟

متال پارس مقاطع تیتانیومی را از قبیل لوله تیتانیوم، ورق تیتانیوم و میلگرد تیتانیوم را با سایزهای مختلف عرضه می نماید. جهت آگاهی از سایزهای موجود و قیمت محصولات می توانید با شماره مندرج در بالای همین صفحه تماس گرفته و با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

تفاوت تیتانیوم گرید 2 و گرید 5 در چیست؟

تیتانیوم گزید 2 تقریبا به عنوان تیتانیوم خالص شناخته می شود ولی تیتانیوم گرید 5 آلیاژی از تیتانیوم، آلومینیوم و وانادیوم است . معمولا در مواقعی که نیاز به مقاومت به خوردگی می باشد از  تیتانیوم گرید 2 استفاده می شود. و زمانی که نیاز به استحکام به وزن بالا و خواص مکانیکی مناسب می باشد الویت با  تیتانیوم گرید 5 می باشد.

مهمترین کاربرد تیتانیوم گرید 2 و تیتانیوم گرید 5 در چه مواردی است؟

تیتانیوم گرید 2 دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی استو علت آن تشکیل لایه اکسید تیتانیوم بسیار پایدار در سطح آن می باشد. تیتانیوم یک فلز با خاصیت پاسخگویی شیمیایی مناسب است و می‌تواند در برابر اکسیداسیون و تماس با مواد شیمیایی مقاومت نشان دهد. این ویژگی‌ها آن را به یک ماده مناسب برای استفاده در صنایع شیمیایی، نفت و گاز، فرآیندهای حفاری، صنایع دریایی و ساخت و ساز می‌کند.مهمترین کاربرد تیتانیوم گرید 5 در صنایع هوافضا و ساخت تجهیزاتی نظیر بدنه هواپیماها، پره های توربین پوسته موتور موشکها و… است.

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امینی
امینی
1 سال قبل

سلام .با تشکر از سایت خوبتون .استفاده کردم .

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
چت آنلاین
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس با ما