مس و آلیاژ مسی

مس بعد از آهن و آلومینیوم بیشترین مصرف را در بین تمامی فلزات دارا می باشد. در زیر توضیحات جامعی در رابطه با این فلز و آلیاژهای آن داده شده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

مس و آلیاژهای مس:

مس

یکی ازفلزات مهم مهندسی است و در شرایط خالص و بصورت آلیاژی (برنج و برنز) کاربرد وسیعی دارد.این فلزترکیب خارق العاده ای از خواص دارد که آن را بصورت ماده ای اساسی در صنایع الکتریکی در می آورد.

"<yoastmark

برخی از این خواص عبارتند از هدایت الکتریکی بالا، مقاومت به خوردگی، استحکام مناسب، خواص تابکاری قابل کنترل و مشخصه های لحیم کاری و اتصال. علاوه بر مس، آلیاژهای آن یعنی برنج وبرنز در بخش وسیعی از کاربردهای مهندسی استفاده می شوند. همچنین آلیاژهایی نظیر مس کروم زیرکونیوم و مس بریلیم بدلیل خواص متفاوت خود در بخش وسیعی از کاربردهای مهندسی بکار گرفته می شوند. متال پارس آمادگی خود را در زمینه تامین مس و آلیاژهای آن شامل برنج، برنز، فسفر برنز، کروم زیرکونیوم و بریلیم جهت ارائه محصولاتی شامل ورق، میلگرد، چهار پهلو، لوله، تسمه و … به صنعتگران عزیز را دارا می باشد. همچنین سفارشات ریخته گری آلیاژهای خاص پذیرفته می شود.

برنج

آلیاژی ازمس و روی تا 45 درصد روی می باشد. بمنظور افزایش قابلیت ماشینکاری مقدار کمی سرب و بمنظور افزایش استحکام و خواص مکانیکی مقدار کمی قلع به ان اضافه می شود.

"<yoastmark

برنج هایی که کمتر از 37 درصد روی می باشند دارای انعطاف پذیری مناسبی بوده وقابلیت کاریرد را دارامی باشند که در این صورت خواص مکانیکی آن افزایش می یابد ولی برنج هایی که بیش از 37 درصد روی می باشند قابلیت کار سرد در دمای محیط را ندارند و معمولا بصورت ریخنه گری و کارگرم استفاده می شوند.

متال پارس انواع مقاطع برنجی را بصورت ورق، میلگرد، تسمه، لوله، بیلت، چهارپهلو، شش پر و … ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمائید.

فسفربرنز

یا PB1 آلیاژی از مس، قلع و فسفر است که حدود 0.5 تا 11درصد قلع و 0.01 تا 0.35 درصد فسفر دارد. قلع موجب افزایش استحکام و مقاومت به خوردگی و  فسفر مقاومت در برابر سایش و سختی راافزایش می دهد.

"<yoastmark

فسفر برنز خواص مکانیکی بالاتری نسبت به برنز دارد و در مواقعی که استحکام و مقاومت به سایش بالاتری نیاز باشد از فسفربرنز استفاده می شود.

مطالب مرتبط

متال پارس ارائه دهنده انواع مقاطع مس، برنج، فسفر برنز در ابعاد و ضخامت های مختلف.

  • کالای مهندسی را از متخصصین آن خرید نمایید. متال پارس www.metalpars.com
  • ضمانت قیمت و اصالت کالا – متال پارس
  • جهت آگاهی از قیمت محصولات مسی، برنجی ، برنزی ، فسفر برنز، مس کروم زیرکونیوم و مس بریلیم و ارائه مشاوره تخصصی با ما تماس حاصل فرمائید. متال پارس
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسینی
حسینی
1 سال قبل

با سلام
از شما لوله فسفر برنز خریدم .با کیفیت و قیمت مناسب . ممنونم

عبادی
عبادی
1 سال قبل

خسته نباشید . خرید کروم زیر کونیوم از شما داشتم . هم درست مشاوره شدم و هم خرید مناسبی داشتم . ممنون از وقتی که گذاشتید .

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
چت آنلاین
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس با ما