استیل

فولادهای زنگ نزن یا استنلس استیل که به اختصار استیل نامیده می شوند خانواده ای از فولادهای آلیاژی است که حاوی ۳۰-۱۰ درصد کروم می باشد. حضور عنصر کروم در استیل ها باعث تشکیل لایه اکسید کروم بر سطح فولاد ها شده که این امر با عث خواص متمایز استیل می شود
استیل ها دارای دو مشخصه اساسی هستند: مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدن ، مقاومت در برابر حرارت.
بیش از صد گرید از استیل وجود دارد که به ۵ خانواده تقسیم می شوند. مهمترین دسته از این خانواده ها ، استیل های آستنیتی هستند که حدود ۲۶-۱۶ درصد کروم و بسته به نوع کاربردشان(محیط و دمای کاری) تا حدود ۲۶ درصد نیکل دارند و میزان کربن درآنها پایین است. این دسته از استیل ها که فاقد خواص مغناطیسی هستند در اصطلاح به استیل نگیر معروفند و جذب آهن ربا نمی شوند.
این دسته از آلیاژها قابلیت سختکاری با عملیات حرارتی را ندارند. از مهمترین آنها می توان به استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ اشاره نمود.
نوع دیگر استیل از نوع استیل های مارتنزیتی و با قابلیت عملیات حرارتی می باشند دارای خاصیت مغناطیسی بوده و جذب آهن ربا می شوند بهمین دلیل در اصطلاح به استیل ((بگیر)) معروفند. از مهمترین آنها می توان به استیل های 410 و 420 اشاره نمود.
درصد نیکل در استیل های بگیر بسیار پایین می باشد. با توجه به قیمت بالای نیکل، معمولا قیمت استیل های نگیر از استیل های بگیر گرانتر است.
هر چه میزان کروم بیشتر باشد در این صورت مقاومت به اکسیداسیون و دمای بالا بیشتر می شود.
استیل های 309 و 310 بدلیل درصد بالای کروم و نیکل تحمل حرارتی بسیار بالایی داشته و به عنوان آلیاژ نسوز، کاربردهای فراوانی دارند
متال پارس انواع مقاطع استیل، شامل ورق، میلگرد، لوله ، تسمه و … را با آلیاژهای مختلف عرضه می نماید.
ورق های استیل قابل عرضه در متال پارس عبارتند از: ورق استیل 304 316 321 309 310 410 420 430 داپلکس
همچنین متال پارس انواع ورق استیل طرحدار و دکوراتیو را بصورت براق، میرور، خشدار، گندمی و … در دو آلیاز 304 و 430 عرضه می نماید.
میلگردهای استیل قابل عرضه نیز شامل آلیاژهای 304 316 321 310 410 و 420 و همچنین میلگرد داپلکس 17.4-PH و 1.2205 و میلگرد 316Ti می باشد.
لوله های استیل از نوع لوله های دکوراتیو با آلیاژ 201 و 304 و لوله های صنعتی با الیاژهای 304 316 321 و 310 می باشد.
مشتریان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مراجعه به صفحه های مربوط به هریک از آلیاژهای ذکر شده در سایت متال پارس اطلاعات کاملی در این خصوص بدست آورند.
همچنین مشتریانی که قصد خرید استیل دارند می توانند با شماره مندرج در بالای همین صفحه تماس گرفته و درخواست (نوع آلیاژ و نوع مقطع شامل ورق ، میلگرد ، لوله و مقدار) خود را ثبت نمایند. کارشناسان ما در اسرع وقت نسبت به صدور پیش

ورق استیل410

ورق استیل

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
چت آنلاین
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس با ما